tisdag 20 december 2016

Nu är det snart jul igen.

Pluggar på men segt... Ska göra lite till idag och sen imorgon blir det heldag i skolan. Måste plugga lite till på torsdag men sen tänker jag ta ledigt i fyra dagar över jul och inte tänka på plugg ens. Arbetet vi håller på med nu är inte att leka med. en projektplan över en tilltänkt studie. Från upplägg, urval metod, vilka analyser. Det är mycket. Det är inte så att man kan skriva vi ska analysera detta och detta från ett blodprov utan vi måste veta hur vi ska analysera, mäta, köra statistikprogram osv. Nu är detta bara en teoriuppgift hur det är tänkt att gå till sen i sista terminen ska detta göras på riktigt...  Har lite annat smått och gott att jobba med också.

I övrigt är detta nog första året jag inte lider av någon som helst julstress. De flesta julklappar är beställda och ska hämtas ut när jag får pengar. Några är redan inslagna. Funderar på att gå en runda i malmö efter skolan imorgon och strunta i att komma hem =)
Idag ska handlelista göras. planera vad som ska ätas på uppesittarkvällen och vilka kakor som ska tas till kalle anka. Sen ska det handlas mat. sonen ska hämta mig så blir inte så jobbigt =) Förhoppningsvis inom plantagen också. skulle vilja göra lite fint på mammas grav.
Blir nog jul i år också :) Om nu alla paket hinner fram...

Mest irriterande nu är att min skrivare lagt av igen... fixade den för ett par veckor sen och nu likadan igen grr.

1 kommentar:

  1. jag tycker du är rätt fantastisk! Plugga och vara ensam med en stor familj är det inte alla som klarar!
    God Jul från Marie

    SvaraRadera