onsdag 30 november 2016

forever

Evigheter sen jag satt här... men ja trött, livet är rörigt, stressad osv ungefär som vanligt alltså.
Går hyfsat i skolan iaf det som jag har fått gjort, det som släpar efter släpar efter. Lite problem med en tenta från förra året men får hoppas det löser sig. Klara statistik tentan, proffessionsutv inlämningen gav vg och även hemomtentatn i immunologi. Nästa vecka väntar tentan i patologi, morfologi och histologi. denna veckan labbar vi. färgar vävnader vilket inte är så enkelt som man kan tro och sen ska vi mikroskopera. två inlämningar ska göras till detta. Sen är det dags att ta upp projektplanen också.
Det är kul fortfarande men hela jag är bara så trött och seg.

snart jul, stress. Tur jag har barn som hjälper till =) Vi får dra ner på bak och sånt men blir nog bra ändå. Myset är ändå viktigaste. belysning, ljus, filmer, umgås.
Åkte med de fyra stora barnen till Tivoli i köpenhamn. Mys. Första gången det var vi "vuxna" som gjorde något, ja alla tillsammans då. Och jag åkte karuseller för första gången på nästan 30år. höll mig till typ berg och dal banor blir så åksjuk annars. Fast jag var nog för gammal. Nära döden upplevelse haha. strossa rundor lite, åt enkelt, lite öl, lumumba. skulle kunna bli tradition =) I helgen är det julmarknad som gäller och då får minstingen följa med och barnbarnet, äldste sonen jobbar dock tyärr.
Mycket har blivit dekorerat här hemma men en del kvar. För lite pengar har jag också såklart men ska nog hinna köpa julklappar iaf. Fick bakat lite för nån helg sen när bror min och hans fyra barn var på besök.
ja så mycket mer har väl inte hänt här. Var öppet hus på sonens skola så minstingen och jag var där en runda. Kul att se att han verkar ha hamnat rätt =)
Älsklingen och jag bråkar mest elller tjafsar eller mest jag inte vi. han har ju inte så myket att klaga över. själv är jag väl bara dålig på att få ett slut och hoppas att han ska be mig dra... Inte hänt än dock. jag orkar inte. Känner mig allmänt ensam mellan varven men men... Jag har mina barn och skolan. Det är inte det sämsta... Saknar någon att sova med då och då... men får se det som att jag får sköta mig själv slippa kompromissa...
På fredag ska jag och sonen fixa id-kort också. han har inget och mitt går snart ut. Och inte har jag blivit snyggare sen förra :(
Nu snart dags åka till skolan, segt när det är så sent. hade tänkt åka tidigare och fixat lite ärenden innan men orka inte. Hade varit så enormt skönt att bo närmare skolan men men det är som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar